Főoldal Iskolánkról Diákjainknak Általános iskolásoknak Érettségizetteknek Esti tagozat Alapítvány








I am in EST!
Megtalálsz az EST-n!”








Iskolánkról >> Diákcsere kapcsolatok

COMENIUS ISKOLAI EGYÜTTMŰKÖDÉSEK

 Iskolánk több mint 10 éve vesz részt különböző Comenius projektekben, ahol Európa országai fognak össze és egyenrangú partnerként működnek együtt, hogy a közösen kidolgozott projektek eredményesen valósuljanak meg. A projekt során a partnerek időnként személyesen is találkoznak, így lehetőségük nyílik jobban megismerni egymás kultúráját és szokásait. A projekt végére egy közös projekttermék születik.

A Comenius iskolai együttműködések két fajtája létezik: bilaterális azaz kétoldalú, illetve multilaterális vagyis többoldalú. Intézményünk mindkét fajta projektben tevékenykedett már. Jelenleg egy futó multilaterális projektben veszünk részt, amelynek 11 partnerintézménye van egy-egy országból. Ezek az országok a következők: Izland, Svédország, Észtország, Németország, Ausztria, Spanyolország, Olaszország, Törökország, Lengyelország, Csehország és Magyarország. Országonként csak egy intézmény vehet részt egy adott projektben.

 

MAGYAR—SZLOVÁK

 cserekapcsolatok, tanulmányi utak

Iskolánk 2009 óta ápol kapcsolatot az Érsekújvári Üzlet és vállalkozás szakirányú Szakközépiskolával. Diákjaink megismerkedtek a felvidéki magyar és szlovák diákokkal, Pozsony, Érsekújvár, Nyitra, Csallóköz múltjával és jelenével, különböző programokban vettek részt és szélesítették látókörüket. A külföldi diákok is megismerték iskolánkat, városunkat és Budapestet is.  

Diákjaink a pályázat segítségével komfortosabb körülmények között kirándulhattak. A különböző városlátogatások mellett részt vettek egy közös magyar—szlovák—angol tanórán is.

A tanulók sok pozitívumot fedeztek fel egymásban, megismerték egymás közös és eltérő kultúráját is, barátságok alakultak ki közöttük. A két iskola a jövőben is folyatatni kívánja az együttműködést.

2011-ben a Visegrádi Alap is támogatta e határon átnyúló együttműködést. 

A Nemzetközi Visegrád Alap (IVF) alapító okiratát 2000. június 9-én írták alá a Visegrádi Négyek (V4) országai, Csehország, Lengyelország, Magyarország és Szlovákia Pozsonyban, ahol a szervezet székhelye is található. Az 1991 óta működő visegrádi együttműködésnek ez az egyetlen intézményesült szervezete.

Az Alap fő célja, hogy elősegítse a V4 országok közötti szorosabb együttműködést a kultúra, a versenyképesség fejlesztése terén egyéni vagy közös kulturális és tudományos rendezvények támogatásával, az oktatás és a diákcserék előmozdításával, illetve a kölcsönös turizmus fejlesztésével.

Keres:


Egy csodálatos hét a Duna forrásánál
2013. május 9.
Diákcsere

Az utazásról a diákok közös élménybeszámolót készítettek, olvassátok, érdemes!

Az utazás 12-13 órát vett igénybe, de megérte.
Egy hétre jöttünk, de nagyon kevés időnek tűnt, ugyanis az itteni szervezők remekül kitalálták a programokat.
Első nap behívtak minket az iskolájukba, ahol mindenki nagyon kedves volt hozzánk. Ez az épület nagyon jól felszerelt és nagy hangsúlyt fektetnek a művészetekre. Az osztálytermeket egy-egy világhírű festő művének másolatai díszítik, amiket maguk a diákok alkottak meg.
Az iskola igazgatója köszöntött minket először, akinek nagyon  szimpatikus volt számunkra. Viccesre vette a hirtelen jött sok problémát és mégis sikerült mindet  megoldani.
A Donaueschingen-Vác Barátsági Kör vezetőjétől még anyagi  támogatást is kaptunk, amit tanáraink nekünk adtak, hogy minél több emléket tudjunk hazavinni.
A tanárok is nagy örömmel fogadtak minket, ami nagyon jó érzés volt. Voltunk spanyol órán is, ami szintén tetszett, mert a tanár kivetítette a feladatlapot a falra és minden egyes feladatot megbeszélt a diákokkal.
A városházán Donaueschingen polgármestere is köszöntött minket, aki lelkesen mesélt a két város kapcsolatáról, látszott rajta, hogy örül nekünk, és büszke arra, hogy egy 20 éves baráti kapcsolatot még mindig sikerül fenntartani. Tiszteletre méltó évek! A tudat ott volt mindenkiben, hogy mi lehetünk azok a diákok, akik ennek a kerek évfordulónak évében jöhettünk. Érdekességként megmutatták nekünk a Duna forrását, amit 1,5 millió euróból építenek át. Ebből is látszik, hogy itt jóra költenek.
Második nap elmentünk egy csodálatos városba, amely a Titisee tó partján fekszik. A város neve megegyezik a tó nevével. Ott kedvünkre nézelődhettünk, csónakázhattunk a tavon,  majd egy nagyon izgalmas kalandparkba vittek bennünket vendéglátóink. Itt mindenki kedvére választhatott a különböző nehézségű pályák közül, amik a hatalmas fenyőfákra voltak kifeszítve. Bár kissé féltünk, de megtanultuk legyőzni félelmeinket, és 20-30 méter magasban még szívünk dobbanása is fantasztikus érzés volt. A kalandpark az a hely, ahol megtanultuk azt is, hogy az embereknek ki kell tartani a végsőkig, és ebben segítenek az elismerő szavak.
A harmadik napon Európa legnagyobb vidámparkjába vittek minket, ahol az országokat különböző játékokban mutatták be, mint pl.: Svájc, Oroszország, Németország, Hollandia… Voltak híres sportokkal kapcsolatos hullámvasutak is. Ilyen volt az űrutazás és a F1-es játék is. Franciaországban 4D-s moziban ülhettünk, ahol a szék szinte leszakad, a hajunk elázott és az orrunk illattal telt meg. A legnagyobb attrakció  egy óriási hullámvasút az izlandi Blue Fire volt,  ami teljesen körbefordul. A vizes játékokon minket is ért a víz pl: a Fjord Raftingon Skandináviában bőrig áztunk kísérő tanárnőinkkel együtt.
 A negyedik napon hajóval Mainau szigetére érkeztünk, ami a svéd királyi család tulajdona. 
 A szivárvány minden színében pompázott a sziget a rengeteg tulipántól, nárcisztól, jácinttól. Annyi rengeteg gondozott és locsolt virágot láttunk, amit még soha ezelőtt. Egy hatalmas üvegház minden fajtájú, színű, formájú orchideákkal volt tele , a kicsiktől a legnagyobbakig
Még nagyobb ámulatba estünk a pillangó házban, ahol sok egzotikus pillangó röpködött szabadon az emberek között. Mindenki azon ügyeskedett, hogy fényképezőgéppel vagy telefonnal  megörökítse őket.
Amíg mi a szebbnél szebb kilátásban, virágokban gyönyörködtünk, addig a német diákok az iskolában tesztet írtak.
Az ötödik ott töltött napunkon Freiburg városába mentünk, ahol egy rövid, de szép városnézésben volt részünk. A város középkori terén áll egy hatalmas templom, a Münstert, körülötte színes piaci forgataggal. Nagyszerű illatok közt keringve végigsétáltunk a termelői piacon is, ahol csak házi készítésű termékeket lehet forgalmazni. Itt készítik a legfinomabb kolbászos „szendvicset”. A lányokkal megtámadtuk a Müllert és sok-sok csokit vásároltunk. Sajnos ezt volt az utolsó nap, amit együtt tölthettünk; tudtuk, hogy másnap irány haza.

Ez alatt az egy hét alatt otthon éreztük magunkat, felejthetetlen élmény volt. Egész napos programjaink nagyon leszívták energiáinkat. Minden este jó érzés volt „hazaérni”, a családban vacsorával vártak, mindenki leült enni és a napot megbeszélni.
Ha lehetett volna mi még maradunk.
 
Köszönjük ezt a nagyszerű lehetőséget!

Az utazáson részt vevő diákok:

 

Kovács Bettina 11. b
Eredics Soma 10.c
Horváth Tímea 9.c
Csonka András 11.b
Vajda Melitta 11.b
Szabó Kinga 10.b
Halász Enikő 11.b
Tóth Nikoletta 10.a

 

Kísérő tanárok:

Budainé Madarász Andrea és Gréczi Mária

<< 2020 Február >>
H K Sz Cs P Sz V
27282930310102
03040506070809
10111213141516
17181920212223
24252627282901


VÁCI NYELVVIZSGAHELY









Váci Szakképzési Centrum I. Géza Király Közgazdasági Szakgimnáziuma  OM kód: 203065
2600 Vác, Géza király tér 8., E-mail: elsogeza.titkarsag@igk.hu, Tel: 06-(27)-504-245, Fax: 06-(27)-316-944